Recension x2000

Hejsan!

Igår var jag på spelning i Uppsala med Mira och Stella och hennes farfar. Vi såg det svenska bandet Trummor & Orgel och det är som man hör på namnet, trummor och en hammondorgel som spelas av två bröder. Dom är väldigt duktiga och det var roligt att vara i Uppsala också även om det var lite segt att åka hem på kvällen också… Plus att man måste betala pengar för att åka dit för osäkerheten om en vakt ska komma. Det gjorde det aldrig… Men man kan ha gott samvete i alla fall att man faktiskt gav SL pengar som dom kanske gör något bra med… Så här låter Trummor & Orgel:

Dock är det inte det jag är här för att recensera, utan Veronica Maggios nya skiva ”Handen i fickan fast jag bryr mig”.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja… Jag är helt fel person att recensera popskivor för för mig så låter det mesta samma sak, och gör det inte det så är det väldigt lätt att bena ut vad som gör att det är samma känsla över allt. I vilket fall som helst så tycker jag hennes förra skiva var mycket bättre för att den kändes mer som en festskiva och det här är deppskivan på väg hem ifrån festen/klubben. Visst, det är väl bra att den fick fram känslan om den ville vara deppig, men den förra var lite mer och extrem och det gillar jag.

Den bästa låten som jag verkligen tycker sticker ut är ”Dallas”, den känns mest som den förra skivans BAM!inyourface-aktighet. Den är faktiskt bra, men annars så finns det inte så många guldkorn på resten av plattan tyvärr. Den känns lite gnällig tycker jag för låtarna handlar om samma saker tänker jag mig. Trots det är jag säker på att låtarna kommer spelas under hela hösten och vintern för att det är lätt att lyssna på och folk gillar sånt här.

Nu ska jag gå och jobba! Om någon vill se Rush eller Monica Z som inte gjort det än kan gå och göra det på Rigoletto!

En reaktion på “Recension x2000

1. Pingback: Tillägg recension + annat | Alla har något att berätta